make you mine and mine

Hej! Kom några minuter sent i morse till engelskaprovet. Det var oförbrett, det gick rätt bra. Vart klar när det var ungefär 20 minuter kvar så jag hann i allafall. Vi fick även tillbaka våra engelskaprov som vi hade för några veckor sen, jag fick mvg med poängen 56/56. Kan vara stolt över det utan att skämmas eftersom jag bara pluggade i högst tio minuter. Men.. engelska är mitt favoritämne så.¨
så, nu har vi skrytit klart om det. Ett ämne jag inte är fullt så bra på är matematik, ändå gick jag på mattelektionen idag. Misstolka inte, jag tänkte inte skolka men jag for egentligen bara till skolan för att göra provet, eftersom jag är sjuk typ. Efter matten var no lektionen inställd så vi hade 3 timmars hål, men det spelade ju ingen roll eftersom jag skulle hem. Men det var bra eftersom jag bara missade en lektion idag då -spanskan.
Här hemma har jag bara tagit det lugnt. Läst, sett film, gossipgirl, chattat en liten stund med Tobias börjat förbereda en gossip-girl-film (haha lät professionellt). Nu ska jag plocka ut diskmaskinen och kolla om vi har penne-pasta hemma, hoppas ni antecknar.
Sedan ska jag se Juno. Jag vet att jag ser den hela tiden. Men den är så bra, och att hon är gravid är så jävla fint. Om ni undrar över min sentimentalitet beror det till stor del på att jag nysst läste ut Katarina Von Bredows "Som jag vill vara". Och tro mig när jag säger att den är bra, för den är riktigt jävla bra. På något sätt blir Von Bredows böcker alltid en tiopoängare. Dom innehåller allt. Varje gång jag läser ut en bok av henne säger jag att det är den bästa boken jag läst. Det är ju så också. Alla hennes böcker är bäst. Dom jag har läst i allafall. Ni som inte gillar att läsa, och ni andra, läs följande:
Syskonkärlek
Hur kär får man bli?
Räcker det om jag älskar dig?
Som jag vill vara

Jag har säkert läst fler men ingen mer poppar upp i skallen. Nästa jag ska låna är "Expert på att rodna".

Hur som helst så är Som jag vill vara helt underbart bra. Jag grät. Det gör jag alltid av hennes böcker. Fast ingen är sorglig, kanske är det pms, eller så är jag bara väldigt duktig på att läsa mellan raderna.

Nu kom niklas hem så jag borde gå och ta ur diskmaskinen innan han tar på sig pappas roll och börjar skälla på mig som vanligt. Hare gött!

image756


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Expert på att rodna läste jag ut idag, en riktigt jävla bra bok!

2008-05-08 @ 21:17:02
URL: http://ieff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0