praoooo

praodag 1 avklarad. (med nöd och näppe)

jag är trött som en 90plusare i benen, blöt om fötterna och sur för att manikyren är väck.

julia har stukat foten så det blev jag och petra som klev in på restaurang droskan 08.00 i morse.
en sur gubbe, vi kallar honom Ö, efter hans första bokstav i namnet, gav oss kläder vi skulle ha.
hallå? Smårutiga byxor som gick upp i arslet, ett skitit blått förkläde, en svart droskantröja, och håll i er nu:
en keps. en jävla gubbkeps. den var skrynklig och ful och jag såg ut som en gubbe fast samtidigt som en treåring.

vi fick reda på att vi inte hade nån rast. typ 20 minuters lunch och 10 minuters läskpaus vid tretiden.

det var slavgöra. först var det kul. hackade tomater, potatis, korv, kött, köttbullar osv.
men när vi skulle städa hela köket var det mindre kul. Det värsta var ändå att städa lunchkylskåpet. det är som ett stort kylrum. fyfan. inga detaljer, yuck.
när vi skulle skura golven hällde vi först en massa vatten på golvet, tog på oss borstar på fötterna á la Pippi och åkte skridskor. nja inte riktigt. vi fick en skrapa, men vafan.

det var ändå rätt kul, men ibland skitdrygt. fick sluta en timma tidigare i alla fall. gratis läsk är ju också ett plus. gratis mat också iofs. idag åt jag fläskfilégryta och petra thaikyckling. inte pjåkigt.

nej jag ska njuta av min fritid nu innan träningen. ikväll ska petra sova här...tror jag i allafall!


puss på er!


Kommentarer
Postat av: linnéa höök

ja, verkligen skitroligt!! Att alla våra kompisar hänger på sommardroskan i sommar.. men jag menar, vi kan ju sitta utanför och titta på..

2008-03-10 @ 18:57:22
URL: http://hoek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0