frigolitligan

trevlig dag.
jobbet blir bara roligare och roligare.
idag har jag bl. a kört catering med Torgny. Torgny som inte kan säga R, har svart skägg och skrattar efter varenda mening. Jag gillar Torgny, han är skön.
snopet dock att heta Torgny när man inte kan säga R.

annars har vi gjort 30 stora pizzor med olika pålägg.
städat grönsakskylen (ta dig Ö)
och ätit lever.

Peder, som är jättesnäll, var inte lika snäll idag. Han lurade oss att smaka en gryta som var levergryta, jag spydde nästan.

På restaurang droskan går vi under namnet frigolitligan, fråga mig inte varför. trevligt är det iallafall, en egen liga.

Idag fick vi även träffa David, som var ledig igår. David är svensk, men jag gissar på att hans mamma/pappa är från kanske taiwan eller nåt haha. Han kan inte uttala salami och skrattar väldigt roligt. Han har jobbat där sen november men hittar ändå ingenting. Vi gillar David ändå.

Annars jobbar vi med Pontus, Surhaggan Karin, nån tjej som jag tror heter Ulrika, en 18årig praktikant från Wilhelmina som heter Viktoria och lyssnar på the hives.

Ja, jag tror det var dom.

Vi hatar Karin, hon slängde min gurka idag. Ni skulle svimma av kärringen, surare får man leta.

nu ska jag äta nudlar och dricka citrondricka. ikväll ska jag & petra baka en tårta till dom på "jobbet" (förutom Karin), där det står Frigolitligan. Varför undrar ni kanske?
Bland det första Peder sa igår var "Den som skär sig först får bjuda på tårta"
Din önskan är vår lag, vi tar skämtet seriöst och gör en tårta. Vafan, vi får ju smaka.

förresten, jag har mycoplasma. det förklarar mina 3 snoriga månader som nyss passerat.

en till sak, jag lämnade igen jackan som ni aldrig hann se. Den var fin, men jag är pank. 498 spänn passade bra i min plånka.

nu måste jag äta.

puss
/L

image450
image451 Hoppsan, jag glömde berätta om stefan. Han äger droskan plus två andra restauranger. Han är trevlig, men gör mest pappersarbete, vad vi har sett iallafall. Men jag vet att han är grym på att laga mat, det är det han egentligen gör mest. Här på bilden är stefan himself i full gång med min vanliga syssla, skära tomater.

Kommentarer
Postat av: Kajjs

Linnep i love ypur blogg.
Nejmen du får en att skratta, det där du skrev om pippi igår hahahahhaha och om torgny idag
jag klarar inte av dina roliga citat
sööötaa

2008-03-11 @ 21:10:19
URL: http://kajsanordin.blogg.se
Postat av: Julia

Linnéa Johagen, det där vare roligaste inlägget jag någonsin har läst...
Surhaggan kan dö..ursäkta ordspråket men, hon har ju inte ens sagt hej?
och det där med David klarar jag inte av..för han är den roligaste..inklusive Torgny!
Lever smakar bajs gott folk..testa det aldriiiiig!!

2008-03-11 @ 22:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0