listor


Är du en svensson?


[ ] Ditt efternamn slutar på -son
[ ] Du känner någon som har samma förnamn som du
[ ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[x]  I din familj är ni 2 barn
[ ]  Du bor i villa
[x] Du bor i en tätort
[x] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[x] Dina föräldrar har gift sig
[x] Din mamma är yngre än din pappa
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[/] Din familj har en Volvo (ska köpa ny bil, ford focus)
[x] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[x] Du har tillgång till Internet hemma
[x] Du har egen mobiltelefon
[x] Du har ett eget rum
[x] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[x] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[x] Du har varit i Grekland
[ ] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[ ] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[ ] Din familj har en husvagn
[x] Ingen av dina föräldrar röker
[x] Din pappa är lite lätt överviktig
[x] Du idrottar flera dagar i veckan
[ ] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng.
[x] De flesta i din familj är blåögda
[x] Du äter på Mc Donalds
[ ] Du följer Melodifestivalen

Multiplicera antalet kryss med tre och få din procent.

48% Svensson BARA FAMILJENS FEL! JAG HATAR SVERIGE. ÄR INGEN SVENSSON. NEJ.

Favoritblogg: michaelas. (blogg.stureplan.se/michaela). Moderniteter, kenza.
Favoritoutfit: Efter väder och humör. Gillar jeans oftast men ibland är de kul med kjol eller klänning
Favoritbutik: Indiska. Topshop. Monki.
Favoritjeans: Mina svarta med dragkedjor på asset;) men dom är trasiga nu. R.I.P.

Favoritskor: metallicbruna pumps.
Favoritfärg: allt.
Favoritkändis: tokio hotel. Rachel bilson.
Favoritspel: vet inte.

Favoritgodis: surt,sött.
Favoritmat: kycklingfilé.
Favoritläsk: jadu...kanske fanta.
Favoritdrink: ingen aning.
Favoritlåt: har aldrig en favoritlåt. I stunden lyssnar jag mkt på sexual healing med marvin gaye och love in the club med usher ft. Young yeezy.
Favoritartist: Tokio Hotel, Hanson.
Favoritrum: mitt sovrum.
Favoritämne: engelska
Favoritperson: tom kaulitz
Favorithatobjekt: min näsa

Favoritsysselsättning: ha pengar att spendera, vara med vänner.
Favoritmärke: inget speciellt.
Favoritsport: Fotboll

Favoritdjur: Häst,katt


Hot:

  • Tom Kaulitz
  • Pengar
  • Småblommigt
  • Overknees, sådär riktigt långa.
  • Väskor
  • Skor i alla former. Eller nej, inte horboots eller spetsskor.
  • Tokio hotel
  • New york
  • Rachel Bilson
  • Fin hy
  • Fint leende
  • Fina ögon
  • Fin näsa
  • Att vi snart har typ en månads lov.


  

Not:

  • Fjortisblickar
  • Fjortisfyllor
  • Fjortisar helt enkelt
  • Falska människor
  • För mycket smink
  • acne
  • att vara 14 år. Gör mig till 91a snälla.
  • Att jag ser ut som jag gör när det är en månad tills sthlm

jag gjorde aldrig denna i julas. men nu fick jag lust. so here we go.

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill  (inget)
Revbenspjäll - Janssons frestelse (inget)
Paradis - Aladdin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Äpplemos - Senap.


Lyssnar på just nu: Love in the club - usher ft. Young yeezy
Jobbigaste skolämnet: matte,no,teknik. No doubt.
Favorittidning: FRIDA, SOLO.
Byter gärna garderob med: Rachel Bilson.

Vanligaste färgen på mina kläder: svart,grå. (jag kom på det nu. Jag kanske ser dyster ut? Näe.. jag brukar ju ha lila strumpisar.)
Jag doftar: Naomi Campbel l- Cat deluxe
Byxa eller kjol? båda
Så många skor har jag: för få. 10 par typ... MER SKA DET BLI!
Sminktips till almänheten: svart mascara, lite foundation, lite lätt rouge, genomskinligt läppglans. Ev. concealer till mörka ringar kring ögonen.
Senast utlästa bok: "Heder" av christina wahldén
På rasterna i skolan: ser film i uppehållsrummet,spelar gitarr, pratar, läser bloggar.
Mitt rum kan beskrivas som: mysigt,litet.
Jag tränar: fotboll och innebandy.
Jag ville bli när jag var liten: prinsessa.

Linje på gymnasiet: vi får väl se.



20 kärleksfilmer jag har sett; the notebook, titanic, hur man blir av med en kille på 10 dagar, love actually, notthing hill, pretty woman, dirty dancing, grease , den där mary, ps. I love you. Walk the line, sweet home alabama, runaway bride, heartbreakers, intoreable cruelty, hundtricket, she's all that, 10 orsaker att hata dig, two weeks notice, forsoning.
 
15 av mina intressen; vänner, fika, shopping, pengar, RESA, modemagasin, filmer, lyx, kändisar, sjunga, spela gitarr, skriva, läsa bloggar, sola.

10 saker som jag avskyr; prov, läxor, matte, fjortisar, falska människor, kryp, ångest, rädslor, NO, teknik.

9 saker som jag uppskattar; kärlek, nöjen, ärlighet, skratt, pengar, trevligt och socialt folk, lov, resor, lyx.


8 saker jag gärna läser; FRIDA, bloggar, Expressen + bilaga, Veckorevyn, SOLO, katarina von bredow-böcker, gossip girl, skvaller, fanfics.

7 saker som jag gjorde sommar 2007; badade, solade, skrattade, åt jordgubbar, cyklade, belv GALEN i tokio hotel, spelade fotboll.

 6 plagg/accessoarer jag älskar; mina svarta jeans, mina glittriga pumps från London, min svart/mönstrade festklänning, gamla acnejeans, min bruna läderväska, alla mina smycken från Pilgrim och Snö of sweden. 

5 av mina bästa minnen; Turkiet, Grekland, Gothia, munkviken/piparböle med 6A, alla fotbollscuper .

4 saker jag ser fram emot; utlandsresa så småningom, vi kollar runt just nu, sthlm i april&i sommar, gothia, grubberevyn .

3 "så typiskt mig; tappa bort saker. Komma sent till skolan. Aldrig somna.

2 lukter jag älskar; tanken av toms doft är lockande.  Parfymer, axe, puma, nytvättat, sommardoft, vissa maträtter. Bakat.

1 sak jag borde göra nu; plugga inför matteprovet.


Kommentarer
Postat av: SANDRA

Jag diggar listor:)

2008-02-25 @ 22:38:53
URL: http://meshe.blogg.se
Postat av: Jessica

nej fjortisar skulle man kunna klara sig utan ^^

2008-02-29 @ 11:04:50
URL: http://jssca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0